M365 voor ICT’ers
In hoeverre maak jij slim gebruik van de onderlinge samenhang tussen de verschillende Microsoft 365 (M365) applicaties? Hoe handig ben jij met het makkelijk en snel opslaan en vinden van documenten? Hoe goed ken jij de handige mogelijkheden en toepassingen van M365?
Voor wie is deze training?
De naam zegt het al: de training is ideaal voor ICT’ers. In het bijzonder voor professionals die M365 beter willen leren kennen, optimaal willen benutten en deze kennis kunnen gebruiken in het werk met (potentiële klanten) of eindgebruikers.
Onze training ‘M365 voor ICT’ers’ helpt je om je weg te vinden in deze krachtige online samenwerkingstool. Je leert hoe je slim met M365 kunt (samen)werken, zowel op kantoor als op afstand. Het betreft een verkorte training (3 dagdelen) in verband met het hoge(re) kennis- en adaptieniveau.
Waarom deze training?
Het doel van deze training richt zich op:
- het vergroten van kennis van M365 in zijn algemeenheid;
- het slimmer gebruiken van de toepassingen van M365;
- het beter organiseren van bestaande processen en werkwijzen;
- het slimmer organiseren van het eigen werk;
- het beter kunnen begrijpen en beantwoorden van vragen van (potentiële) klanten en eindgebruikers.
Tijdens 3 dagdelen leer je slim gebruik maken van de 6 belangrijkste apps en de samenhang ertussen: Outlook, OneDrive, SharePoint, Teams, Planner en OneNote.
Dit gaan we doen
Dag 1: M365: Een korte introductie over wat M365 is en hoe het je kan helpen slimmer samen te werken en je werk efficiënter te organiseren. Van e-mails tot documentbeheer, alles komt aan bod in de verschillende tools die we gaan gebruiken. De eerste tool waar we mee gaan starten is Outlook: Slim werken met e-mail, agenda, taken en notities. Praktische tips om je werkdag efficiënter te maken en je mailbox beheersbaar te houden.
Dag 2: Teams: online vergaderen wordt eenvoudiger met handige functies, zoals Whiteboard, en de juiste instellingen. Met Planner maak je overzichtelijke takenlijsten, wijs je taken toe en houd je de voortgang eenvoudig bij. Tot slot ontdek je hoe je in OneNote aantekeningen kunt verzamelen, ordenen en delen met behulp van slimme functionaliteiten.
Dag 3: Teams vervolg: je ontdekt hoe je in Teams online samenwerkt en optimaal gebruik maakt van communicatiekanalen, zoals e-mail, chat, posts en videobellen. OneDrive en SharePoint: alles over documentbeheer. Leer navigeren, opslaan, versiebeheer toepassen en documenten veilig delen, zowel intern als extern. Er wordt ook ingegaan op het gebruik van documentbibliotheken.
Goed om te weten
- Duur: 3 dagdelen van 3,5 uur.
- Data en locatie: in overleg.
- Groepsgrootte: minimaal 5 en maximaal 8 deelnemers, zodat er voldoende persoonlijke aandacht is voor iedereen.
Neem contact met ons op voor meer informatie over de incompanymogelijkheden en aangepaste tarieven.